Eskola Téknika Informátika
hanesan institusaun privadu ida ne’ebé eziste iha timor-leste, servisu
ba edukasaun iha área téknika profesionál no vokasionál ho objetivu atu fo
matenek ba joven sira iha siénsia informátika no mós prepara joven sira atu
prontu hala’o servisu tuir nesesidade ne’ebé mak eziste. Ho objetivu refere,
molok atu ba servisu ka estájiu, ba dahuluk eskola organiza ami atu hala’o uluk
tuir kurrikulu ne’ebé mak vigora iha eskola atu nune’e bele aprende esperiénsia balun hodi
sente diferente entre servisu no eskola.
Estájiu mak formatu edukasaun
ida ne’ebé ho maneira fo esperiénsia estudu ida ba ami estudante sira atu bele
hala o prátika diretamente iha servisu fatin iha mundu real, tantu iha empreza,
instituisaun governu no mós instituisaun privadu sira. Iha parte seluk, bele fó inportansia ba ami
nia estájiu sira tamba dala barak esperiensia ne’ebé bele hasa’e hasoru iha
fatin, teoriamente la hanorin iha eskola tanba ne’e liu husi ida ne’e bele
hasa’e kualidade edukasaun liu husi estudante sira iha nivél vokasionál bele
liu husi iha sentru empregu orientação professinal
(CEOP) ne’ebé maka hanesan sai matadalan ida atu dezenvolve
sistema ida ne’ebé maka iha relasaun di’ak entre edukasaun no empregu ka
servisu.
SEJT maka hanesan instituisaun governu
nian ne’ebé tau matan ba asuntu empregu formasaun professional, no traballu.
SEJT nia programa koñesidu resolve programa dezempregu, programa formasaun
professional sira, no haruka programa trabalhador sira ne’e ajuda joven barak
ona resolve dadauk problema Australia. Programa sira ne’e ajuda joven barak ona resolve dadauk problema
dezempregu balun. Neineik maibé lao dadauk ba oin maibe labele to’o iha ne’e
de’it defende nafatin programa ne’ebé lao dadauk.
1.2Objetivu
1.2.1Objetivu Estájiu
Objetivu estájiu ida
ne’e hanesan prinsipiu ne’ebé inportante tebtebes hodi bele aumenta esperiensia
iha área oioin ne’ebé iha fatin mak hanesan:
1.
Aumenta
esperiensia de estudu servisu no atendementu públika iha área teknika no
empreza.
2.
Aumenta
kapasidade teoria no pratika iha áree formasaun professional.
3. Aumenta
esperensia iha área manajementu no área traballadór.
4. Aumenta
koñesimentu oinsa atu kria kampu de traballu ba ita nia an rasik no ba ita
futuru.
5. Atu
konklui 500 horas ne’ebé iha curriculo ba ensino técnico vocacional hotu –
hotu.
1.2.2Objetivu Hakerek Relatóriu
Objetivu hodi hakerek relatóriu iha
kontextu formasaun ida ne’e tanba ho
razaun atu sai estudante ne’ebé iha kapasidade no iha konsiensia katak loron
aban. Hahu ohin hirak ne’e hakerek na’in atu hakerek no koko hakerek na’in nia
matenek no esperensia durante ne’e, iha
aktividade estájiu ida ne’e no atu hatene oinsa hakerek relatóriu ne’ebé
hanesan uza lian tetun ne’ebé diak ka los no mos relatóriu ne’e halo atu hetan
imajinasaun ba eskola konaba saida maka hala’o
durante pratika ne’ebé hala’o iha relatóriu laran. Iha objetivu ba
konteudu ida ne’e mak hanesan:
1.
Prepara-an
ba futuru ensinu superior .
2.
Hakerek
buat ne’ebé hatene no aprende iha fatin
estajiu.
3.
Atu
implementa teoria no matenek sira ne’ebé estuda ka aprende tiha ona husi eskola
no fatin estájiu.
4.
Atu
aumenta esperensia no prontu atu
tama ba kampu servisu.
5.
Iha
ona mentalidade no responsabilidade hodi
hala’o servisu .
1.3Formulasaun Problemas
§Kopia sala dokumentos
1.4Limitasaun Problemas
§Kopia foun fali dokumentos ne’ebé sala
1.5Benefisiu Husi Estájiu
Benifisiu husi estajiu iha edifisiu SEJT
munisipio Baucau maka hanesan tuir mai ne’e:
1.
Iha
ona kapasidade oituan atu tun ba kampu servisu governu ou privadu.
2. Hetan
konesimentu oinsa servisu kompaña
3. Atu
estuda klean liu tan kona ba oinsa situasaun servisu iha fatin estájiu atu nune’e bele adapta-an lalais molok ba
servisu iha fatin ruma ne’ebé maka iha
oras ne’e dadaun dezenvolvidu teb-tebes.
4. Aumenta
kapasidade iha área estudu liu liu koñesediak liu área informátika iha
fatin estájiu.
5.
Oinsa
atu halo implementasaun iha área estájiu
no analiza ba programa empregu rural antes no depois tun ba baze.
No comments:
Post a Comment